zabole ga, mozes da radis koliko god hoces brodova sa tim projektom ... za koji ste vi zainteresovani ja sam pikirao atlantik 40 ... znaci jurim nesto sto ima glisersko korito i ima 11-14 metara ... naravno prvo projekat onda majstor onda 5 godina pravljenja kako stizu pare :)
"Deal with the designer of all the Bruce Roberts boats and receive UNLIMITED DESIGNER BACK-UP SERVICE + NO CONDITIONS + NO LIMIT + EMAIL BRUCE ANYTIME!
We assembling a BLACK LIST of Bruce Roberts designed boats built from pirated plans ... DO NOT get YOUR BOAT on this list as you will have a
lot of problems in insuring, registering or selling your boat.
Kao sto rekoh kod nas nema problema i upravo je to problem. Mozes da registrujes sve. Nece Brus slati zbirove po Beogradskim marinama da jure svoje projekte, kao sto ne bi ni nasi ozbiljni inzenjeri.
@barba ne bih se bas slozio ... pokusaj da uradis nesto sto je neko patentirao oma ce te osude... tu su poostrili zakon ide se na zakon o pirateriji... inace za dobar prjekat zaista treba 3-4 godine ali pod uslovoim da iams papir i olovku ... prekookeansku brod se u sraf projektuje za manje od 6 meseci ... deplasmanac moze da se projektuje za 5-7 dana dobrog rada i da bude u sraf-var ali naravno treba poznavati rad na racunari i koje alate na racunaru koristiti , zato i mislim da kod nas nema jos uvek ljudi koji to mogu da rade...
Ovde ima dosta zavrzlama, sam proizvod ne moze da se patentira, patentira se tehnologija, a proizvod se stiti. Tako da bez problema mozes da napravis neki Pepsi, Koktu ili BB Kolu...
Sto se tice projektovanja racunari su zabluda, oni sada samo zamenjuju tehnicare, ali projektovanje nije crtanje. Da dobar deplasmanac do 15m moze da se uradi za 5 dana pa valjda bi bar jedan nas proizvodjac zrtvovao 6 meseci i bez svemocnih kompjutera uspeo da napravi funkcionalno i ergonomski prihvatljiv camac koji bi imao lepu liniju i za cije bi karakteristike i zivotni vek mogao da garantuje.
To jednostavno ne moze, mislim moze, ali treba puno iskustva, znanja i para. Ovako imamo camce prihvatljivih linija ali ili ne moze da se izadje na pramac ili je kabina hermeticki zatvorena ili je toliko mala da pri ulasku kacis ledjima gornju ivicu otvora vrata, kad sedis na klupi kolena su ti u krilu, nemas gde da smestis rezervoar ili tank za vodu i sto je najcesce veslo, a da njime ne blokiras pola camca... A da ne pricamo sto su camci preteski, sto oru ili sto se uvijaju.
Sve u svemu ja bih savetovao da se drzite Robertsovih planova. Jer ipak su tu godine i godine rada i iskustva.
Pozz