Kep,to sto kazes "..a u srbiji koliko ja znam nema niko ko moze da da procenu u + - 5 % , znaci dam mu skicu broida i on mi kaze
"... ako uzmes 9,9 Yamahu i postavis ga sa ovim trimmom sto je optimum sa ovim rasporedom opterecenja ici ce ti brod XZY km na sat i sa tom potrosnjom a ako stavis 15 konja Evinrude dobijas XZY km na sat ali ovolika ti je onda potrosnja..."
e za ovu informaciju sam spreman da platim" je sasvim na mestu, ali u potpuno obrnutom smislu.Kada bi bilo ko od nas otisao sa SVOJOM skicom broda kod najpoznatijih svetskih proizvodjaca i postavio im navedena pitanja,oni bi se samo pogledali,uljudno nasmesili,i pozdravili bi vas.Pitanja te vrste se postavljaju proizvodjacu za plovila iz njegovog proizvodnog programa,a ne za plovila sa skice potencijalnog kupca.
Prema tome u Srbiji ima dobrih inzenjera brodogradnje,ali nema kupaca njihovih projekata,odnosno proizvoda.Kada bi vam vrsni inzenjer rekao da kompletan,napominjem kompletan projekat broda od 10-ak metara kosta od 2-5.000 Eur,da li bi mu neko to platio? Pa naravno da ne bi, i onda krece prica,ma sam cu ja to....i znamo kako se to zavrsava.
To je tek prva faza,a sta cemo sa izvodjenjm radova po projektu...to je tek posebna prica!
Dakle u Zemlji u kojoj nikad nije bilo sluha za nautiku bez obzira ko je na vlasti, u kojoj vecina pravih ljubitelja reka nikad nije imala dovoljno novca za plovilo po njihovoj zelji,kada su improvizacije postale normalna pojava,jasno je da cemo i dalje vidjati raznorazna plovila koja ce kod vecine izazvati podsmeh i cudjenje.
I da zavrsim,ovde ima inzenjera, ali nema tehnicke kulture i sto je jos vaznije,PARA! :)