Autor Tema: Mercury 9.8  (Pročitano 13576 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Somi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 4
Mercury 9.8
« poslato: 18, 06, 2009, 01:44:07 pre podne »
Ćao, lađari.  :smile:

Kupio sam motorMercury 9.8 HP, thuderbolt ignition marine power. Serijski broj mu je:93319982. Na onoj pločici piše još: B4822 verviers.
Priličan sam laik u ovoj oblasti, tek polako ulazim u svet nautike pa ako bi mogli da mi pomognete gde bi mogao da nađem neko uputstvo, na netu, za njega, koji su najbolji majstori za Mercury, iz koje je godine...? Ili ako neko ima isti ili sličan da mi prenese svoja iskustva o ovoj vrsti motora. Dosta sam tražio po netu, ali taj model nikako nisam uspeo da pronađem.
Hvala unapred,

Pozdrav.

Van mreže MisterTwister

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 142
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #1 poslato: 18, 06, 2009, 11:55:49 pre podne »
 :good: O TOM TIPU MOTORA DOSTA MOZES DA SAZNAS NA SLEDECOJ ADRESI

http://www.outboardrepairs.com/mercury_outboards_by_horse_power/#mercury_98_hp
A INACE TO BI TREBALO DA JE OVAKAV MOTOR KAO NA SLEDECIM SLIKAMA.
Ukoliko sam nesto omanuo molim administratora da obrise moj post i izvinjavam se clanovima sajta na gresci.  :sorry:
Plutam, plivam, ronim, zaranjam, izranjam, nestajem, vraćam se...

Van mreže Somi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 4
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #2 poslato: 18, 06, 2009, 12:49:16 posle podne »
Mister Twister, to je to, pogodio si slike.
Samo mi reci jel to tvoj motor, iz koje je godine i kako te služi, ako je tvoj?
Hvala puno i na linku naravno...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #3 poslato: 18, 06, 2009, 13:16:25 posle podne »
somi mozda je dobro resenje ako se razumes u popravke da pazaris seloc user manual , nece te izaci preko 50 evra a to ti je dva odlaska kod majstora.. znaci ustedeces...

evo ti sajt http://www.selocmarine.com/

 svojevremeno sam ih iscimao da ubace i srbiju na spisak i kupio sam za evinrude knjigu , stize za 5-7 dana postom...


Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #4 poslato: 18, 06, 2009, 14:37:32 posle podne »
ja sam drugaru popravljao jedan mercury 7,5 ks ( isti je kao taj 9,8 samo manji karb. ) thunderboltas. i mogu reci da nisam bas nesto odusevljen od njega bio ali su poznati kao izdrzljivi motori kad ih cuvas, samo delovi nisu bas povoljni ali ima svi delovi da se kupe  (pogotovo ako ode cdi..  :taunt: ) i tezina motora je visocija od drugih u toj klasi. sve u svemu nije los motor . prosecna vrednost takvog motora je oko 400-500 evra u.d.stanju.

Van mreže Marko ARGER YACHT

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 221
  • Pol: Muškarac
  • ARGER YACHT
    • arger yacht
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #5 poslato: 18, 06, 2009, 16:22:25 posle podne »
Ja sam se licno razocarao u mercury vec mesec dana pravi mi decu a ni jedan majstor nece da radi i dodje mi da se ubijem!
Arger Yacht WOODEN BOAT MANUFACTURE  - www.argeryacht.com i scenografija

Van mreže Somi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 4
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #6 poslato: 19, 06, 2009, 00:21:59 pre podne »
Hvala svima na komentarima!  :good:
Kapetan, dobra ideja za ovo uputstvo, razmisliću o tome...
Ja konkretno imam problem izgleda sa karburatorom, da li treba samo da se očisti ili nešto drugo uglavnom ne dobija gorivo uopšte gore na svećice! Za vikend ću ga nadam se popraviti, ako nije nešto ozbiljnije.

Pozdrav.

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #7 poslato: 19, 06, 2009, 10:31:17 pre podne »
ocisti karb. i pogledaj membranu od pumpe za gorivo.
kako znas da je problem sa karburatorom? sta mu se desava kad ga upalis?

Van mreže Marko ARGER YACHT

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 221
  • Pol: Muškarac
  • ARGER YACHT
    • arger yacht
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #8 poslato: 19, 06, 2009, 10:54:51 pre podne »
E super na pravom sam mestu.

Ja isto imam problem sa mojim mercuryem lepo pali lepo radi ali slabo ide jednostavno nece da zavrti do kraja i da povuce kao lud tj. kao sto je to bilo ranije dam gas,padnem na ledja i za 3-4 sek je izglisirao,a sad kao dizel dam gas,dva puta mu ocitam oce nas dotla prodje 10 sek i onda izglisira i kad na primer vratim pa dodam gas nece da povuce kao ranije.Ranije skrecem pustim gas do pola dodjem do pola zaokreta i kad mu zakucam ponovo do kraja on baci ceo gliser jednostavno prokliza po vodi,a sad ko da imam tomos18 covek lepo skrece gde si mu zadao tu ide.

Master posto vidim da se razumes da li bi mogao da mi kazes st bi moglo da bude? Ili ako neko drugi zna?

Verujte mi da mi dodje  :suicide:  Ni jedan majstor nece da pogleda imaju onu parolu ma nermam vremena kupi nov motor to je staro 19 god.
Arger Yacht WOODEN BOAT MANUFACTURE  - www.argeryacht.com i scenografija

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #9 poslato: 19, 06, 2009, 11:11:38 pre podne »
E super na pravom sam mestu.

Ja isto imam problem sa mojim mercuryem lepo pali lepo radi ali slabo ide jednostavno nece da zavrti do kraja i da povuce kao lud tj. kao sto je to bilo ranije dam gas,padnem na ledja i za 3-4 sek je izglisirao,a sad kao dizel dam gas,dva puta mu ocitam oce nas dotla prodje 10 sek i onda izglisira i kad na primer vratim pa dodam gas nece da povuce kao ranije.Ranije skrecem pustim gas do pola dodjem do pola zaokreta i kad mu zakucam ponovo do kraja on baci ceo gliser jednostavno prokliza po vodi,a sad ko da imam tomos18 covek lepo skrece gde si mu zadao tu ide.

Master posto vidim da se razumes da li bi mogao da mi kazes st bi moglo da bude? Ili ako neko drugi zna?

Verujte mi da mi dodje  :suicide:  Ni jedan majstor nece da pogleda imaju onu parolu ma nermam vremena kupi nov motor to je staro 19 god.

nemogu ja da ga daljinski diagnosticiram  :taunt: :taunt: to moze imati dosta razloga ....
eto pokusaj za prvu pomoc ovo:
- promeni svecice (najbolje ngk a ne bosna ili slicno)
- ocisti karburator ili najbolje promeniti dihtunge ( carb. kit )
- proveri hladjenje (za svaki slucaj)
- pregledaj kablove od svecica i cepove istih po potrebi promenuti.
- filter od goriva ocistiti ili najbolje promenuti
- pogledaj dali baca lepo varnice (svecice)
- pumpa goriva ok? membrana ok?

jbg. to sve mozes sam da pogledas , cesto je samo neki mali sitni kvar u pitanju. da nebi punio dzepove nekom samoprozvanom majstoru.
to su osnovne stvari koje moras sam da znas da proveris kad vec imas stari motor kao i ja  :yahoo: :yahoo:

koje ulje upotrebljivas?? i koja smesa (1:50) ???

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #10 poslato: 19, 06, 2009, 11:13:17 pre podne »
Marko, nisam strucnjak, ali sam profesionalni vozac. Jedini razlog takvog ponasanje svakog motora je ili los dovod (protok) goriva ili kvalitet goriva. Pregledaj karburator do sitnica. Svaku diznu, svaki kanal, filter (ako imas), membranu i sve drugo kuda gorivo prolazi. Takodje i smesu vazduh/benzin. Nema sta drugo da bude. Pozzzzzzzz

Van mreže Marko ARGER YACHT

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 221
  • Pol: Muškarac
  • ARGER YACHT
    • arger yacht
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #11 poslato: 19, 06, 2009, 11:26:46 pre podne »
Ljudi shvatam i ja da ga samo gorivo j .b. e ,ali gde?

Svecice promenjene NGK za glisiranje.
Kablovi provereni ocisceni i nasprican WD 40
Karburator ociscene a dihtung nema leze petal na petal koji je idealno ravan
Karburator ciscen radio 3 sata i pobrljavio, a i nema on tu mnogo sta za ciscenje 2 dizne i to rupa 2mm  :lol:
Filter cist,rezervoar cist
Ulje u upotrebi Motul outboard 2t
mesavina malo manje od 1:50

E sad ajde skinucu sutra karburator i ako je to mukotrpan posao nemoze da se pridje jednom srafu, ali me plasi da nije pumpa za gorivo, a i ako jeste sta da joj radim a i neznam sta je to mislim gde se nalasi jel to ono crno kockasto prisrafljeno za motor i ima 3,4,5 creva na sebi?

Sto se tice stelovanja benz/vazduh ima samo jedan stelujuci sraf i probao sam vise puta da ga nastelujem.

Evo mala pomoc to se desavalo i ranije vozim ga i sve normalno onda 3-4 izlaska na vodu po 2 sata nec e da ide brunda ore,... i odjedanput probije i opet ide ko lud ?

I ajd sad sta je tu?  :suicide:
Arger Yacht WOODEN BOAT MANUFACTURE  - www.argeryacht.com i scenografija

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #12 poslato: 19, 06, 2009, 11:38:58 pre podne »
Marko, nijedena dizna nije precnika 2mm. Sve su ispod 1mm. To mogu biti samo kanali. Pregledaj i ugao paljenja na magnetima i otvor platina, kao leziste platina (osovinicu), ako se zajela ume da pravi problem.

Van mreže Marko ARGER YACHT

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 221
  • Pol: Muškarac
  • ARGER YACHT
    • arger yacht
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #13 poslato: 19, 06, 2009, 12:01:30 posle podne »
To za diznu je bila sala hteo sam reci da su velike dizne. A kakvi kanali mogu biti?

Ovo oko paljenja nisam bas razumeo jer se ne razumem mnogo oko mehanike pa ako vas ne mrzi da pokusate da mi objasnite . . . je sam tu i slusam! Znam samo da kad je pomereno paljenje nece da ide da vuce i tako dalje , ....

Ali sve je to radilo sta moze to da se desava da radi pa da neradi pa opet da radi? To je malo cudno.

Unapred hvala
Arger Yacht WOODEN BOAT MANUFACTURE  - www.argeryacht.com i scenografija

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Mercury 9.8
« Odgovor #14 poslato: 19, 06, 2009, 12:52:44 posle podne »
Na telu karburatora ima kanala precnika od 1mm do 3mm za protok goriva ili vazduha.Moze da se desi da se zapuse ili se stvori kamenac (posto nam je cisto gorivo) pa se smanji protok.
A osovinica nosaca platina treba da je bez lufta (mada ne znam kako je izvedena kod mercury-a) da se platina ne bi ukosila i samim tim promenila momenat kad treba da bude zatvorena. Nekad u nekom momentu brzine ili broja okretaja se postavi u centar i bude sve idealno, a za koji trenutak kasnije ispadne iz centra i pobrljavi. Mozda i srafovi magneta nisu zategnuti pa se pomera ugao paljenja. Moze da upali ali posto varnica nije u pravom momentu, onda gubi snagu. Moras sve prekontrolisati da bi uvideo sta odstupa od pravilnog polozaja ili ponasanja. Da se nije neka osovinica iskrivila, ili odvrnula pa labavo "nosi" neki deo. Tesko je ovako zamisljati sta sve moze da bude. Kad pocnes da pregledas onda se vec obicno samo pokaze sta je neadekvatno potrebnom polozaju ili nameni. Pozzzzzzzzz