Autor Tema: Koja snaga elektromotora .......  (Pročitano 58042 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #30 poslato: 18, 06, 2009, 14:06:45 posle podne »
mozda bi trebalo razmisliti i o parnom pogonu
ipak je on najduze u upotrebi
uostalom na vodi si a drveca svuda oko tebe
milina

Van mreže samardza

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 622
  • Pol: Muškarac
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #31 poslato: 18, 06, 2009, 14:19:28 posle podne »
mozda bi trebalo razmisliti i o parnom pogonu
ipak je on najduze u upotrebi
uostalom na vodi si a drveca svuda oko tebe
milina
:good: :drinks:

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #32 poslato: 18, 06, 2009, 15:35:46 posle podne »
Ne pravim se pametan nego koristim pound i znam sta je lbs a kome treba moze da nadje sve mere i konverzije na ovom sajtu:
Funte sterlinga su mera za srebro.
Nisam se udubljivao zasto Ameri silu racunaju u lbf ali tako je.

 http://www.digitaldutch.com/unitconverter/



Mass:      lbs=Pounds (UK&US)         1lbs=0.453592kg
Energy:   ft lbf= foot pound force     1ft lbf= 1.355818Joules
Force:     lbf = pound force              1lbf=0.453592kg force

Libra kao naziv se moze naci samo na sajtovima na spanskom tako da nisam siguran sta znaci ali 1KG je 2.2libre. Isto kao i POUND.
 
I na ovim sajtovima mozete procitati da je Pound oznacen sa (LB)
http://www.healthyweightforum.org/eng/converter.asp
http://www.convertunits.com/from/lb/to/kg
http://www.abcfarma.net/conver.shtml


A za pomorandze, banane i kelerabe na kvantasu ima svega toga.



Ih bre marke, pa post je bio cista zajebancja, zar svi ovi smajliji i piva ne ukazuju na to?

Zao mi je sto se shvatilo preozbiljno, ali bar se guglalo  :lol: :lol: :lol: i dobili smo odlican odgovor od Duleta.


Pozz

PS. A za pomorandze i banane je ziva istina, ista tezga, isti rukopis, a razlicite oznake. Ali to su Englezi...
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #33 poslato: 18, 06, 2009, 15:44:30 posle podne »
Nema ljutnje nego zbunjuje ljude pa reko da rascistimo da se ne zbunjuju, a inace te su americke mere  nocna mora i njima samima ali nikako da predju u metricki sistem.
Probao sam da im objasnim koliko je prostije i zadao im da izracunaju koliko ce biti teska neka kolicina vode u bazenu odredjenih dimenzija a neka sami izaberu dimenzije da im bude laksi zadatak. Ubise se pretvarajuci duzne Fite i ince u kubne, pa onda koliko tu ima galona i oza pa koliko je galon vode tezak u poundima. Ja im kazem metar sa metar je kubni metar to je 1000l ilio jedna tona tezine. E ali tona nije 1000kg rekose nego 950 kg a metricka tona je 1000kg. E tu sam naucio i da je nasa tona "metricka".
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #34 poslato: 18, 06, 2009, 15:52:00 posle podne »
Elwektromotor jeste efikasniji i stepen iskoristivosti mu je i do 95% a kod OTO ili dizela 60 -70%max.  Osim toga linerano radi ne treba menjac i tu nema gubitke takodje. Odlican obrtni moment je prednost takodje ali - uvek ima neko ali. Motor koji radi kao generator opet ukljuci sve one mane jer za 100w struje koje daje treba jaci benzinski motor plus tezina akumulatora plus goriva plus hladjenje motora generatora i el. motora plus trenje u motoru generatoru i el. motoru. Plus regulacija motora i generatora pa onda i regulacija samog motora.

Inace uglavnom se treba oijentisati na jednosmerne motore ali i monofazni nemaju problem sa obrtanjem smera samo se zamene izvodi statora u odnosu na rotor i fura u rikverc kao na busilici. Jedino su smetnje od kolektorskih cetkica problem ali se da resiti.  Inace nije to bas toliko bolje na duge staze -  tezina i prostor kao i ceste zamene akumulatora i cena kvare pricu..... Ali je lepo kad jezdi u tisini bez auspuha.   
Marke

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #35 poslato: 18, 06, 2009, 15:53:52 posle podne »
Pa znas kako, sve te mere imaju neko logicno objasnjenje, verovatno nas, a i njih malo buni to sto od malena koristimo samo jedan sistem mera. Ali najjace je kad me je na polaganju kapetan pitao kolika je nauticka milja i kako je odredjena  :lol: :lol: :lol: :lol: zinuo je od cuda sto je neko znao odgovor, a ja ne znam ni gde sam to cuo.

Ajd uzdravlje,

"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #36 poslato: 18, 06, 2009, 17:38:40 posle podne »
Inace nije to bas toliko bolje na duge staze -  tezina i prostor kao i ceste zamene akumulatora i cena kvare pricu..... Ali je lepo kad jezdi u tisini bez auspuha.   

ma naravno ali mi dobro zvuci za male manevre prilikom parkiranja...

Van mreže odissej

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 109
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #37 poslato: 18, 06, 2009, 22:45:54 posle podne »
Otvaram novu temu: Propulzija na nuklearni pogon.Obzirom da se radi o,u danasnjim uslovima bezbednoj vrsti pogona,a iznad svega malom potrosacu ( za pokretanje broda od 20-ak tona sa mini nuklearnim reaktorom,1 gram plutonijuma je dovoljan za 20 god.voznje!Mislim da bi ova tema (pre svega zbog svoje ekonomicnosti) bila vrlo interesantna malim nauticarima.Za pocetak,evo linka sa osnovnim podacima:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/eng/reactor.html :heat:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #38 poslato: 18, 06, 2009, 23:02:35 posle podne »
Otvaram novu temu: Propulzija na nuklearni pogon.Obzirom da se radi o,u danasnjim uslovima bezbednoj vrsti pogona,a iznad svega malom potrosacu ( za pokretanje broda od 20-ak tona sa mini nuklearnim reaktorom,1 gram plutonijuma je dovoljan za 20 god.voznje!Mislim da bi ova tema (pre svega zbog svoje ekonomicnosti) bila vrlo interesantna malim nauticarima.Za pocetak,evo linka sa osnovnim podacima:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/eng/reactor.html :heat:

Otvori novu temu za polemisanje ove vrste. Ja nisam zainteresovan pa se necu javljati sto bi i tebi savetovao, ako ne zelis da uzmes ucesce u ovim razgovorima. Pozzzz

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #39 poslato: 18, 06, 2009, 23:16:20 posle podne »
Otvaram novu temu: Propulzija na nuklearni pogon.Obzirom da se radi o,u danasnjim uslovima bezbednoj vrsti pogona,a iznad svega malom potrosacu ( za pokretanje broda od 20-ak tona sa mini nuklearnim reaktorom,1 gram plutonijuma je dovoljan za 20 god.voznje!Mislim da bi ova tema (pre svega zbog svoje ekonomicnosti) bila vrlo interesantna malim nauticarima.Za pocetak,evo linka sa osnovnim podacima:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/eng/reactor.html :heat:

ma ja mislim da je to nemoguce
osim ako nije moguce :)

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #40 poslato: 28, 09, 2009, 18:06:14 posle podne »

.......
2kw elektricnog je 6hp benzinca

http://www.jamestowndistributors.com/userportal/show_product.do?pid=11643


Upravo to i pricam: 6HP ili KS je ustvari 4,5kW, a on to postize sa elektromotorom od 2kW.

I jeste i nije.
Snaga je samo sposobnost nekog sistema da izvrši određeni rad, a ova dva sistema imaju potpuno različite karakteristike i taj rad obavljaju na različite načine.

DC motor ima konstantan momenat na skoro svim obrtajima i svoju nazivnu snagu može razviti i na 100 i na 1000 obrtaja. SUS razvija svoju nazivnu snagu (pa time i momenat) samo u relativno uskom opsegu broja obrtaja i to čini tu razliku koja se oseća u pogonu čamca. Dok je SUS-u potrebno da se zajuri i dostigne svoju optimalnu brzinu, čamac pogonjen DC motor prosto jurne iz mesta.

Električni pogon ima potpuno drugu filozofiju i koristi potpuno drugačije elise od vanbrodskih motora. Ove elise mu obezbeđuju veću efikasnost i daju dodatnu prednost u odnosu na SUS.

To naravno ne znači da DC motor od 100W može da goni čamac isto kao i SUS od 4000W. Ni slučajno. Na kraju krajeva, KW je KW a elisi je manje više svejedno odakle dolaze.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #41 poslato: 15, 08, 2010, 01:18:15 pre podne »
Cekaj bre Dule, nesto se tu ne uklapa.

Ti imas ideju da energiju dobijenu sagorevanjem benzina u SUS motoru preko generatora na osovini (agregata) skladisis u baterije, a da je onda iz baterija koristis za napajanje elektromotora vezanog za elisu. Tu nesto ne stima. Provericu ti to, ali ja mislim da ta ideja nema smisla. Mislim da ces tako potrositi vise benzina nego da koristis 4T motor nove generacije za klasican pogon.

To bi mozda bilo isplativo ako bi baterije punio iz mreze EPS. Samo pitanje je koliko je i to isplativo s obzirom da bi verovatno bio u crvenoj tarifi. 

Prica o peglici na struju ima smisla samo zato sto je maks brzina oko 50 km/h. 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #42 poslato: 15, 08, 2010, 12:48:03 posle podne »
Dule, ja nisam inzenjer elektrotehnike pa zato posmatram kretanje energije kroz sistem i to meni u ovom trenutku ne pije vodu. Prihvatam da je to mozda zato sto nisam iz te struke. Provericu to u utorak  sa profesionalcima, pa javljam njihovo misljenje i probleme koji se mogu ocekivati.

Reci mi samo jel ti na osnovu tabele sa onog linka pretpostavljas da bi motor od 10kw imao iste performanse kao tvoj sadasnji pogon ili je to sigurno tako.
Koliko konja ima ovaj tvoj motor sto trosi 15l/h?
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #43 poslato: 15, 08, 2010, 13:59:26 posle podne »
Ja sam uveren da je tako kako Dule kaze, samo me buni informacija da ce agregat/generator trositi 1,5L na sat rada. Da li ce motor od 10 HP (7,5kW) moci da pokrece generator od 15kW. U praznom hodu hoce sigurno, ali kad je opterecen, .... tu se bojim da ce imati snage da ga "vrti" punom snagom. Mada je cinjenica i ovo sto Dule kaze za tramvaje. I to je tako. Elektromotori imaju bolji (iskoristiviji) obrtni moment i zato su "bolji" za sve vrste pogona gde god mogu da se upotrebe.
Na kraju krajeva pa i vozovi su odavno presli na elektrovucu iz istih razloga. A i danasnji plovni sistemi, da ne kazem prekookenaski brodovi, koriste ovaj nacin pogona.
Ova dilema je i mene odavno "mucila". Ne samo koja snaga elektromotora je potrebna da pogoni plovilo, vec i uopsteno "da li ima smisla razmisljati o promeni nacina pogona plovila".
Ali zahvaljujuci ovoj nasoj drzavi i nacinu obracuna poreza i takse na upotrebu dobara, ne da nema smisla, vec je velika potreba izvrsiti preinaku i prelazak na elektro pogon.
I ja sam, da budem skroman, te davne 1992-1995. god izvrsio preinaku jednog motocikla (Tomos APN4), tako sto sam skinuo motor jer nisam mogao placati litru goriva 5 DM, a umesto njega ubacio jedan preradjen anlaser, snage 1,2kW, da bih sa njim isao na posao i zavrsavao poslove po gradu. Radijus kretanja mi je bio oko 20 km, sa akumulatorom od 55Ah.
Sve u svemu, cak i da se ne pravi zaliha energije (da se ne kupuju akumulatori za "spremiste" energije), vec da se ima samo jedan za ostale, klasicne potrosace, svetla, radio, TV, kompjuter, frizider........ velika dobit je u hibridnom pogonu.
Prilikom registracije plovila, da je agregat i vece snage od starog pogonskog motora, niko ga nece gledati ni pitati koje je snage. Pogledace samo snagu elektromotora i nju ce upisati u plovidbenu dozvolu, i prema njemu ce naplatiti taksu na upotrebu dobara, a to je vec OGROMNA usteda.
 :good: :good: :good:

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Koja snaga elektromotora .......
« Odgovor #44 poslato: 15, 08, 2010, 14:20:48 posle podne »
Ja sam uveren da je tako kako Dule kaze, samo me buni informacija da ce agregat/generator trositi 1,5L na sat rada. Da li ce motor od 10 HP (7,5kW) moci da pokrece generator od 15kW.

Pa upravo to i vidim kao problem, sve ostalo je dokazano u praksi.
 
Koliko sam video na netu nov Hondin agregat od 5.5kw (rated) trosi vise od galona na sat, pogoni ga jednocilindricni motor od 13HP. Ne razumem se, ali ako dobro shvatam za autonomiju od oko 2h rada motora od 10KW (baterija od 20KWh) trebace oko 15l benzina. Problem je i taj sto je potrosnja struje veca od proizvodnje, pa se moraju praviti pauze za dopunjavanje baterije. Usteda jeste u odnosu na sadasnjih 15l/h, ali je pitanje da li su performanse motora slicne ili je za to potreban jaci elektromotor.

http://www.hondapowerequipment.com/products/modeldetail.aspx?page=modeldetail&section=P2GG&modelname=EM6500S&modelid=EM6500SX1A

EM6500S   Specifications
Engine    Honda GX390
Displacement    389cc
AC Output    120/240V 6500W max. (54.1/27.1A) 5500W rated (45.8/22.9A)
Receptacles    20A 125V Duplex (2), 30A 125V Locking Plug, 30A 125/250V Locking Plug
DC Output    12V, 100W (8.3A)
Starting System    Recoil, electric
Fuel Tank Capacity    6.6 gal.
Run Time per Tankful    5.3 hrs. @ rated load, 10 hrs. @ 1/2 load
Dimensions (L x W x H)    41.9" x 27.2" x 29.2"
Noise Level    75 dB @ rated load
Dry Weight    227 lbs.
Residential Warranty    3 Years
Commercial Warranty    3 Years


PS. Briggs & Stratton 30207 od 10KW pokrece motor od 18HP, nisam nasao potrosnju.
« Poslednja izmena: 15, 08, 2010, 14:33:30 posle podne Barba »
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.