E, ovako treba... > Tehnike i saveti...

Prikolice za prevoz čamaca

(1/5) > >>

broker975fx:
Ne znam da li smo o ovom već pisali, zamolio me ortak da mu se raspitam za prevoz čamca prikolicom kakva su pravila, znam za širinu do 2,5m da ne treba pratnja policije ali šta je sa težinom oni nešto čuli da je granica 750 kg. Kod njih je čamac oko 500kg a prikolica oko 300kg. Kako to ide?

zorter:
Ja upravo pocinjem da radim jednu (sto cu propratiti slikama, naravno). Inace prikolica nosivosti do 750 kg se registruje jednom na trecu tablicu vucnog auta i ne moze je koristiti drugo vozilo. Preko 750 kg se registruje svake godine i ima svoju tablicu (prvo broj pa oznaka mesta, npr. 111-333*SA) i za nju treba "E" kategorija koja vazi uz "B", i moze je koristiti bilo koje vozilo (s tim da vozac ima "B" i "E" kategoriju). Jedino nisam siguran (a to cu proveriti koliko sutra), koliko sutra odnos sopstvene tezine prikolice i njene nosivosti.Pozzzz

drug_igrutin:
Generalno prikolice bez kočnica mogu biti atestirane na 750 kg, ali težina nebi trbalo da bude veća (bolje rečeno nesme)  od polovine težine vučnog vozila. Za veće težine mora imati kočnicu, za auto prikolice ide naletna iliti inerciona kočnica, onda ukupna težina prikolice i tereta može da ide do 1500 kg, ako me sećanje nevara. Ovo su informacije za klasičnu prikolicu, a ne vidim razlog da za čamce bude drugačije.
Treba voditi računa o osovini prikolice, većuna torzionih osovina je atestirano za 750 kg, što znači da bi za preko treballa prikolica sa dve osovine.
U praksi, ja sam vukao autom od 1200-1300 kg prikolicu punu šljunka i njena težina je bila bar koliko i auta, ali samo na kratkoj relaciji i nije sve jedno kad krenem nizbrdo!
Ako se vozi na ioleo zbiljnijoj relaciji, za 800 kg treba neki malo teži auto, ozbiljna kuka, pravilno postavljen teret (ako me sećanje ne vara većina kuka je atestirano na vertikalno opterećenje, odnosno pritisak na kuku od 75 kg, a ostalo treba da prihvati prikolica) ...

zorter:
Da li je nekom poznato koliko osovina, (tocak), treba da bude iza polovine prikolice gledano od kuke prema kreju? Da ne trazim eksperimentalno, ako vec postiji taj podatak.  :good:

wemax:

--- Citat: zorter  09, 06, 2009, 22:55:05 posle podne ---Ja upravo pocinjem da radim jednu (sto cu propratiti slikama, naravno). Inace prikolica nosivosti do 750 kg se registruje jednom na trecu tablicu vucnog auta i ne moze je koristiti drugo vozilo. Preko 750 kg se registruje svake godine i ima svoju tablicu (prvo broj pa oznaka mesta, npr. 111-333*SA) i za nju treba "E" kategorija koja vazi uz "B", i moze je koristiti bilo koje vozilo (s tim da vozac ima "B" i "E" kategoriju). Jedino nisam siguran (a to cu proveriti koliko sutra), koliko sutra odnos sopstvene tezine prikolice i njene nosivosti.Pozzzz

--- Kraj citata ---

    Laka prikolica (do 750 kg. bruto) ide na treću tablicu , drugo vozilo može da je koristi istu pod uslovom da vlasnik da overenu saglasnost za korišćenje sa kojim se vadi treća tablica za to vozilo. Prikolice teže od 750 kg. moraju da imaju inercionu kočnicu i
ručnu (koja je vezana sajlom za vozilo koje je vuče, u slučaju otkačinjanja u toku vožnje da bi stala) Vozačka dozvola B kategorije
važi za težinu do 3500 kg. ,pošto prikolica (bruto težina) ne sme da pređe jednu polovinu vučnog vozila , to znači da maksimalna
bruto težina prikolice može da bude 1160 kg pod uslovom da vučno vozilo ima težinu od 2320 kg.
 Odnos sopstvene težine i  njene nosivosti nije bitan to određuje konstrukcija,nosivost osovina (proračun).
Broj osovina zavisi od njihove nosivosti tako da može da bude i sa jednom ili dve slabije (manje ) .
Razmak mesto postavlanja osovine zavisi od rasporeda težine , prikolice za čamce obično imaju osovinu nameštenu da može da se pomera jer od balansa ptikolice zavisi lakoća vožnje . Za opterećenje na kuku zavisi od kuke odnosno auta a obično je oko 350 kg.,
kuka mora da bude atestirana i tada se odrđuje vertikalni pritisak.
  pozdrav
   

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju