Ja upravo pocinjem da radim jednu (sto cu propratiti slikama, naravno). Inace prikolica nosivosti do 750 kg se registruje jednom na trecu tablicu vucnog auta i ne moze je koristiti drugo vozilo. Preko 750 kg se registruje svake godine i ima svoju tablicu (prvo broj pa oznaka mesta, npr. 111-333*SA) i za nju treba "E" kategorija koja vazi uz "B", i moze je koristiti bilo koje vozilo (s tim da vozac ima "B" i "E" kategoriju). Jedino nisam siguran (a to cu proveriti koliko sutra), koliko sutra odnos sopstvene tezine prikolice i njene nosivosti.Pozzzz
Laka prikolica (do 750 kg. bruto) ide na treću tablicu , drugo vozilo može da je koristi istu pod uslovom da vlasnik da overenu saglasnost za korišćenje sa kojim se vadi treća tablica za to vozilo. Prikolice teže od 750 kg. moraju da imaju inercionu kočnicu i
ručnu (koja je vezana sajlom za vozilo koje je vuče, u slučaju otkačinjanja u toku vožnje da bi stala) Vozačka dozvola B kategorije
važi za težinu do 3500 kg. ,pošto prikolica (bruto težina) ne sme da pređe jednu polovinu vučnog vozila , to znači da maksimalna
bruto težina prikolice može da bude 1160 kg pod uslovom da vučno vozilo ima težinu od 2320 kg.
Odnos sopstvene težine i njene nosivosti nije bitan to određuje konstrukcija,nosivost osovina (proračun).
Broj osovina zavisi od njihove nosivosti tako da može da bude i sa jednom ili dve slabije (manje ) .
Razmak mesto postavlanja osovine zavisi od rasporeda težine , prikolice za čamce obično imaju osovinu nameštenu da može da se pomera jer od balansa ptikolice zavisi lakoća vožnje . Za opterećenje na
zavisi od kuke odnosno auta a obično je oko 350 kg.,
kuka mora da bude atestirana i tada se odrđuje vertikalni pritisak.
pozdrav