Autor Tema: Skiper kurs  (Pročitano 42670 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Duka

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 59
  • Pol: Muškarac
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #30 poslato: 02, 11, 2012, 22:44:18 posle podne »
Imam pitanje u vezi ovoga. Malčice sam zbunjen, vrlo je moguće da mešam babe i žabe pošto je ovo zapravo tema o morskoj plovidbi a moje pitanje se malo više odnosi na rečnu.
 Ako Hrvatska ne priznaje ni naš UMČ (koji se, valjda, odnosi na čamce na reci) kako se onda odvija plovidba tegljenim i potiskivanim sastavima na Savi i Dunavu? Pa tim brodovima upravljaju ljudi koji su dobili zvanje kapetana od naše kapetanije!?  sha

UMC je upravljac motornog camca ... mislim da je limit izmedju 12-16 tona ..
SKIPPPER je upravljac broda do 100 tona
ti kapetatni koje pominjes guraju bodove od minimum 500 tona pa do 2000 .... mislim da je za to potreban brodarska skola pa na dalje ... a to se sve vodi na one stare EX yu dozvole... a kako su pravno uredili ne znam ... mozda preko onih MATRIKULA ili nekih drugih medjuanrodnih dokumenata ...

pogledaj link i videces da Srbije nema ni za jednu klasu ..
Lepo objašnjeno, ja sam tu išao logkom da ako neće da ti priznaju dozvolu za upravljanje čamcem kako onda da ti priznaju dozvou za upravljanje brodom.  a0335
Elem Kapetane, pominješ EX YU dozvole, šta je sa ljudima koji ovih dana završavaju te škole i idu da stažiraju? YU odavno ne postoji ...
Samo da se nadovežem za potrebnu kvalifikaciju -  Koliko sam ja upućem po završetku brodarske škole si poručnik pripravnik, posle godinu dana pripravničkog staža si poručnik a posle dve godine ukrcanja stičeš pravo da polažeš za kapetana.
Pa kapetan je čin a za to je potrebna škola i boravak na brodu, to bi sigurno znao Goran, prošle godine kada sam bio okačen za fensi tanker kapetan je bio baš pravi, mislim da mi reče da je završio pomorsku akademiju negde u Hr. Sa druge strane bio sam okačen i za neki šlep sa šljunkom i taj što ga je terao teško da je imao i treći stepen. E sad možda je razlika što ovaj šlep ide od Srebrnog Jezera do Bečeja - znači lokal a ovaj tanker je čorbu vozio iz Ukrajine
Za pomorske brodove treba fakultet a za rečne izgleda samo praksa.  cap
Brži od metka, snažniji od lokomotive, u stanju da preskoči visoku zgradu

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #31 poslato: 03, 11, 2012, 00:10:39 pre podne »
Za pomorske brodove treba fakultet a za rečne izgleda samo praksa.  cap

mislim da za obe trebaju fakulteti ... mada Srbija je to ...

Van mreže Duka

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 59
  • Pol: Muškarac
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #32 poslato: 03, 11, 2012, 08:36:38 pre podne »
Za pomorske brodove treba fakultet a za rečne izgleda samo praksa.  cap

mislim da za obe trebaju fakulteti ... mada Srbija je to ...
Poznajem jednog kapetana pa znam da za rečne ne treba za to sam siguran.
Navodno se položen kapetanski ispit (da ga tako nazovem) računa kao viša škola - za tačnost ove informacije ne garantujem.
Brži od metka, snažniji od lokomotive, u stanju da preskoči visoku zgradu

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #33 poslato: 15, 11, 2012, 18:05:28 posle podne »
Za sticanje zvanja kapetana na reci nije neophpdna visoka/visa strucna sprema,vec srednja brodarska skola i dovoljno staza/ukrcanja na brodu unutrasnje plovidbe.
Pored ukrcanja polazu se strucni ispiti pred komisijom kapetanije,tj ministarstva za ko zna sta...

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #34 poslato: 16, 11, 2012, 09:45:14 pre podne »
Od pre par meseci su uvedene te tri kategorije,ispit za radar i dtanicu postoje odavno i jos uvek su na snazi,sve je objavljeno u Sl Glasniku.
Za ostale kategorije ce se vremenom pokazati kako to sve funkcionise.
I da,bitan momenat,zapovednik broda na kracoj liniji(Ram-Beograd,prevozi pesak)nije nista manje odgovoran od kolege koji je na duzoj liniji i prevozi gorivo.

Van mreže Goli

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 7
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #35 poslato: 03, 12, 2012, 23:02:35 posle podne »
Dobro veče!

Da se držim teme iz naslova ovof topic-a.

Dakle, kurs za skipper-a, tj. voditelja jahte do 100 BT i 500 BT imate u Centru za obuku pomoraca u Tivtu. Za sve informacije možete pratiti link

http://www.fms-tivat.me/Smjestaj.htm

BTW, ne reklamiram, samo kažem da sam provjerio i da sam zadovoljan. Brzo i jeftino u poređenju sa drugima. Najbitnije je da se ne čeka grupa od pet, šest polaznika, a i ne plaća za petoricu ili šestoricu ako ste sami.

Pozdrav,
Goli - the skipper!
"Alea iacta est". Ne, ne, ne nego: "Vivere non est necesse navigare est".

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #36 poslato: 04, 12, 2012, 09:09:11 pre podne »
Eto sto je domacin ... Hvala na prvom javljanju !
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #37 poslato: 04, 12, 2012, 10:09:43 pre podne »
Goli dobro dosao !
Reklama je pozeljna slobodno napisi punu informaciju.
Cene , smestaj i slicno ....

Van mreže Goli

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 7
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #38 poslato: 08, 12, 2012, 23:43:19 posle podne »
Pozdrav! Bolje vas našao.

U prilogu cjenovnik. Što se tiče smještaja u samom gradu Tivtu..., ne znam šta da kažem. Centar to ne organizuje, da znam. Ali Tivat je takav grad da uvijek možete naći smještaj za "koji dan". Ipak je to turističko mjesto. :-)

Bilo bi mi drago ako će ikome biti korisne ove informacije.
"Alea iacta est". Ne, ne, ne nego: "Vivere non est necesse navigare est".

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #39 poslato: 09, 12, 2012, 13:32:27 posle podne »
 
             Predlazem,vrlo licna stvar,da se ta visokoskolska ustanova potpuno ignorise.
Probacu i da obrazlozim.
             Mi smo njima interesantni samo kao izvor velikog novca,kada je u pitanju ne-
sto malo,apsolutno ih ne interesujemo.Probao sam da ih kontaktiram u vezi nekih kni-
ga oko navigacije,preko interneta.Pa nisu se udostojili ni da kurtoazno odgovore - ne-
mamo knjiga ili skripte.Zasto,pa zato sto za njih nije posao poslati tamo negde jednu
knjigu.Sad smo odjednom postali interesantni,za polaganje koje kakvih ispita.Kada po-
stanu potpuno profesionalni onda treba pogledati sta nude.
              Vec par godina po Beogradu neko siri famu da ne moze da se plovi po svetu
bez skiperskog ispita,i bez ispita o koriscenju komunikacija.
               Da rascistimo neke stvari.Kao prvo,ako plovite sa VASOM ladjom,sve to pada
u vodu.Jedino ako zelite da unajmite negde ladju,onda i samo onda poneko moze da
vam trazi i drugu vrstu dokumenta,mada na puno mesta prolazi i nase uverenje.Tako
da mislim da netreba uzaludno bacati pare.Ako vec zelite da polazete,pa polazite u Be-
ogradu,sto se kaze neka pare ostanu u kuci.   
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže Goli

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 7
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #40 poslato: 18, 12, 2012, 23:42:55 posle podne »
Poštovani Dule, i ostali

Evo nekoliko odgovora...

U Crnoj Gori NIJE moguće da svako organizuje kurs. Centri za obuku pomoraca, prije svega, dobijaju licencu od Ministarstva pomorstva Crne Gore, a zatim se i sertifikuju kod neke od sertifikacionih kuća. Centar iz Tivta je sertifikaovan od strane Lloyd-a. Predavači u Centru, takođe moraju da imaju sve potrebne licence, uključujući i onu za predavača, a koja se dobija u skladu sa IMO zahtjevima. Mislim da je kurs D1 ili D2..., nisam siguran.

Što se tiče polaganja, u Crnoj Gori svaku pomorsku licencu izdaje Lučka Kapetanija (Kotor i Bar), što znači da oni i ispituju, a Centri vrše "samo" obuke koje su za većinu licenci OBAVEZNE. Mislim da se Srbija okrenula Bugarskoj i Sloveniji (po mojim informacijama) i da sa Crnom Gorom nije potpisala sporazum o priznavanju sertifikata, potvrda, licenci, obuka... To vama u Srbiji komplikuje stvar, ako ništa drugo ono zbog novca, vremena i jezičkih barijera.

Što se tiče cijena u COP Tivat, one su daleko najjeftinije, u poređenju sa ostalim meni poznatim Centrima. Naravno da daljina čini svoje, pa je potrebno malo više novca: za prevoz, smještaj, hranu. Nekako mi logika nalaže da kažem da je sve to sigurno skuplje u Sloveniji nego u Crnoj Gori. Za Bugarsku ne znam. Za Bugare znam da je predavanje u jednoj zgradi, a ispit u ISTOJ, samo sa druge strane. To čini prednost, a što se tiče regularnosti... Ne znam. NE BI TREBALO da bude predavač i ispitivač.

Negdje pročitah da se MOŽE voziti jahta BEZ licence za voditelja jahte. Kod nas, a garantujem i u većem dijelu pomorskog svijeta, to je nemoguće! Da bi vozili čamac (do 15 BRT ili 12m) vi MORATE imate dozvolu za čamac. Za jahte to isto važi (zasigurno!!!), pa imate licencu za voditelja jahte do 100 i 500 BRT. To su te tzv. skperske dozvole. Sa tim dozvolama vi ZVANIČNO možete upravljati jahtama za razonodu (vaša jahta, iznajmljena), ali nikako da naplaćujete usluge takvim prevozom. Ovo "govorim" zvanično. Naravno da se kod nas ta licenca koristi da bi se ukačila koja stotka evrića.

Puno pozdrava sa primorja!!!
"Alea iacta est". Ne, ne, ne nego: "Vivere non est necesse navigare est".

Van mreže Goli

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 7
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #41 poslato: 21, 12, 2012, 21:42:13 posle podne »
Dragi Dule,

Srbija jeste država potpisnica većine konvencija i drugih propisa i akata koji su propisani od strane IMO-a. Nažalost, ono što se dešavalo u Kapetanijama u Beogradu i Pančevu je Srbiju stavilo na listu zemalja čije licence većina drugih zemalja ne priznaje. Jedna od tih jeste Crna Gora.

Da budem jasan, meni to NIJE NORMALNO i jako mi je žao zbog toga. Ako ništa drugo, ovdje u Crnu Goru je dolazilo dosta ljudi (pomoraca) koji su morali da završe "osnovne brevete" (i obuku i polaganje) da bi nastavili da se bave pomorskim zanatom. Ova informacija je provjerena i sigurna. Da li se nešto promjenilo unazad mjesec dana - moguće je, ali ne vjerujem.

Zbog svega toga se i dešava da vaši ljudi idu van Srbije da bi polagali za određene pomorske licence i zvanja. S obzirom da Crna Gora Srbiju NE TRETIRA po tom pitanju, po sistemu reciprociteta, ni Srbija "ne šljivi" Crnu Goru. Da čuđenje bude veće, opet po nekim mojim informacijama, čuo sam da i Crna Gora nešto zateže po pitanju potpisivanja sporazuma sa Srbijom. Apsurdno, svakako, jer bi Crna Gora dosta zarađivala od pomoraca i budućih pomoraca iz Srbije. Ali, apsurdno je sve ovdje. Tu je g-din Zoran u pravu.  6589

Eto tako... Pozdravljam vas!
"Alea iacta est". Ne, ne, ne nego: "Vivere non est necesse navigare est".

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #42 poslato: 21, 12, 2012, 22:00:53 posle podne »
Srbija jeste država potpisnica većine konvencija i drugih propisa i akata koji su propisani od strane IMO-a. Nažalost, ono što se dešavalo u Kapetanijama u Beogradu i Pančevu je Srbiju stavilo na listu zemalja čije licence većina drugih zemalja ne priznaje. Jedna od tih jeste Crna Gora.

e od kada ja pricam ovo ...

Van mreže Goli

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 7
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #43 poslato: 22, 12, 2012, 22:46:24 posle podne »
Mislim da ću se složiti sa Duletom. Ja sam možda profulao temu.  oops

Dakle, vezano za pomorce (osnovni breveti, škole, klasa...) to se SIGURNO ne priznaje. Vezano za voditelje jahti - ne znam, ali mislim da se priznaje. Sjetio sam se par slučaja da je Kapetanija ovdašnja sigurno prihvatila nekoliko dozvola za voditelja čamca. To je bilo prošle godine. Vjerujem i ove da priznaju.

Izvinjavam se ako sam uniju zabunu. Posebno Kapetanu.  hi

Što se tiče crnogorskog jezika, tu nema problema jer ga i ja ne govorim, a funkcionišem vrlo dobro ovdje. Čak štaviše radim u "državnoj firmi". Vezanoj za pomorstvo.  thumbup  Kapetanije organizuju ispite i na jezicima koji ne pripadaju našem govornom području. Za engleski i ruski sto posto znam. Duletov komentar shvatam kao šalu.  upavusi

Inače, crnogorska kontrola, policija, inspektori, kapetanije... kako god da se zove, i ne zna šta da kontroliše. Čast izuzecima. Dakle, neki će vam priznati nešto, a neki neće. To se zove SELEKTIVNA PRIMJENA ZAKONA. Nažalost. Nadam se da će i tome doći kraj. Pomaka ima. Koja je granica - ne znam.

Odo da radim. Pozdravljam vas.

P.S. I ne bježite iz Crne Gore. Ako možete šta iskoristiti, zašto ne!? Valjda je prošlo vrijeme brkanja trgovine i nacije.  rolleye
"Alea iacta est". Ne, ne, ne nego: "Vivere non est necesse navigare est".

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #44 poslato: 23, 12, 2012, 00:40:53 pre podne »
ljudi IMO se bavi samo trgovackom mornaricom a ne nama ...