Autor Tema: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?  (Pročitano 10049 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
« Odgovor #30 poslato: 23, 09, 2016, 17:38:16 posle podne »
  Ako vec pravis, bolje mozda da napravis ram na koji se lepi staklo kao soferka na automobile, mnogo jednostavnije napraviti i mnogo jednostavnije za pouzdano zadihtovati, montaza traje mnogo brze, mnogo manje muke. Kaljena stakla (ravna) su jeftinija od pleksiglasa, ne grebu se i ne matiraju, i mozes ih prati kako hoces za razliku od pleksiglasa, kad vec pravis od pocetka. Sta ima veze sto su ti druga od pleksiglasa? Za krivinu mi je tesko da te razumem kolika je i kakva je bez fotografije. A za to ce ti sigurno bolji savet dati neki clanovi foruma koji se bave staklima. Znam da je za te krivine bitno koliki je ugao savijanja na kom radijusu. I bitno je da na staklu imas samo jedan radijus, ako imas u vise osa radijus, onda vec imas pravu egzotiku, sto moze da ti sedesi ako sam pravis. U svakom slucaju, razmisli dva puta pre nego se odlucis kojim ces putem. Zavisno od toga, mozda lakse nadjes i majstora. Ako ti je prihvatljivo, mozda je i inox jedna od opcija za ram.

  Ako na kraju resis ipak da pravis tu krivinu, verovatno ce ti vrlo tesko neko od majstora to tako zavariti od profila, tu mozda imas opciju da bazu napravis od cevi, a da nadjes majstora koji ima alat da ti savije cev, a onda na cev da varis profile pod zeljenim uglovima, na primer.

  Ne znam za aluminijum, a majstore koji rade sa inox-om ces naci, kako za savijanje cevi, tako i za varenje. Oko pleksiglasa ima dosta posla i vrlo je prljav posao, ali to je individualno sta kome vise od posla odgovara. Platicare isto mozes lako naci. Ako se odlucis za pleksigals, opet ti preporucujem da bude po pricnipu lepljenja soferke kao na automobilima, ne sendvic struktura.

  Na kraju, ne znam kako planiras da montiras ram soferke na korito. Tu obicno ide sundjerasti neoprenski dihtung izmedju soferke i korita ako se ram srafi za korito. naravno, zato je bitno kako je napravljena baza rama da lepo naleze, a i da su srafovi na pravoj strani kako nebi kroz njih voda ulazila u plastiku.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
« Odgovor #31 poslato: 23, 09, 2016, 18:35:48 posle podne »
mozda gresim ... ali je bilo pomena da negde kod galinike ima neka firma koja krivi plexy ... valjalo bi izguglati forum ...
ujedno plexyglas moze i da ne matira po deeset godina ako uzmes onaj koji valja ...

evo par tema sa tom problematikom:

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9821.msg107470.html#msg107470

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,688.msg143508.html#msg143508


Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
« Odgovor #32 poslato: 23, 09, 2016, 19:01:29 posle podne »
ja sam gledao neke klipove gdje ljudi krive pleksiglas veoma lako sa onim pistoljem za skidanje farbe.
i kao sto rekoh nije zakrivljenje toliko veliko da treba bas toliko da se krivi. mislim da bi cak mogao da se mehanicki iskrivi pri lijeljenju ili sarafljenju

sem toga planirao sam preko foliju za zatamnjivanje da stavim zbog refleksije tako da bi trajao dovoljno dugo i pleksiglas
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
« Odgovor #33 poslato: 23, 09, 2016, 23:10:21 posle podne »
  I ja sam na kraju savio u Galenika klirit firmi, iz drugog puta, ali kod mene je velika krivina. Meni bilo lakse sto sam imao stara stakla kao sablon uz neke manje izmene zbog drugacijeg dihtunga i dihtovanja spram originalnog. Ako to nemas, onda si u problemu jer oni nece da izlaze na teren da uzmu sablon tako da i to pada na tebe. Ako ces sam da savijas pleksi, svaka cast, opet zavisi od tvojih afiniteta. Meni to vise lici na umetnost nego na zanat kad gledam kako to ljudi rade na snimcima.

  Sto se tice zatamnjivanja i stakla mozes da uzmes "zadimljena" u zeljenoj boji (ogranicen izbor boja naravno), za skoro nikakvo povecanje cene po staklu. Istu opciju zadimljenosti imas i za pleksiglas, zaboravio sam da li je znacajno skuplje ili ne. Mene zanima ako neko ima te folije preko pleksiglasa kako je to po pitanju prozirnosti i da li zaista pomaze u zastiti od ogrebotina. Prvo jer je kroz pleksiglas malo mozda losija "prozracnost" nego kroz staklo, a drugo, zato sto iako ih pazim, od druge nedelje koriscenja imam neku brazdu na jednom koju nemam pojma kako sam napravio, verovatno dok sam nesto drugo usput radio, ali toliko lako je ostetiti ako se ne pazi. E sad, postoje danas pleksiglasi sa garancijama od 10 godina, otporni na grebanje i slicno, ali prodji kroz sve firme kod nas, a imas na lnikovima koje si dobio pa vidi da li to kod nas neko sada radi i daje garanciju za to.

  Posto sam ja mesao pleksiglas i stakla, ja nisam nista zatamnjivao jer verovatno ne bi nikad potrefili iste boje zatamnjenog stakla i zatamnjenog pleksiglasa. Umesto toga imam izolaciju, zavese i provetravanje kabine, sto meni vrsi posao. Jedino ume zapara da bude ispod cerade, ali tu je problem cerada i opet provetravanje, a ne stakla.

  Na kraju imas i one polikarbonate, ali meni subjektivno to nije odgovaralo, koliko mi je poznato, jedan od tih, ne secam se vise naziva, koji se kupuje u ravnoj formi moze da se savije jako puno i ako ide u zljeb ili u soferku sa lajsnom mozes i da ga zadrzis u toj formi. Mozda sam i video da je neko nekad na forumu to radio na onom crvenom Elanovom gliseru, ali to moras malo da potrazis ili ce neko sa foruma pomoci oko nalazenja teme ili koji je tacan naziv materijala. Necu da pricam na pamet o karakteristikama, znam da se meni nesto nije dopalo, a misljenja su podeljena oko toga pa cu se suzdrzati.

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
« Odgovor #34 poslato: 23, 09, 2016, 23:23:23 posle podne »
  E samo da se ispravim negde ranije napisah da je pleksiglas prljav posao, bio je lapsus, mislio sam na plastificiranje i proces sper/smola...ali plasticare mozes naci...

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
« Odgovor #35 poslato: 24, 09, 2016, 10:46:55 pre podne »
i ja sam razmisljao o varijanti vjetrobrana u inoxu jer sigurno znam da ova firma sa kojom saradjujem ima sve moguce masine, profile, a i majstore koji to mogu da urade na mjeru. medjutim plasila me je tezina same konstrujcije i deformacija pleksiglasa jer se inox mnogo grije na suncu.

evo i fotografija identicnog camca sa vjetrobranom. moze se vidjeti da zakrivljenje nije drasticno kao i da verzija sa lomljenim uglom mnogo ruznije izgleda (poslednja). citava poenta vjetrobrana je da konstrukcija mora biti dovoljno cvrsta i da gornji dio mora biti 50-70mm sirok zbog montaze cerade i brisaca.

dosao sam na ideju da odem u staklo servis sa sablonom kabine (korita) i da probam naci odgovarajucu sofersajbnu pa po njoj da narucim izradu okvira od inoxa. u slucaju da ne nadjem ipak cu uraditi plexiglas sa demontaznim lajsnama kako bih to mogao da zamijenim u dogledno vrijeme.

Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže petar_kozic

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 835
  • Pol: Muškarac
Odg: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
« Odgovor #36 poslato: 24, 09, 2016, 13:29:18 posle podne »
Galenika klirit ti pravi sta hoces, samo im das sablon.

Sent from my Lenovo A328 using Tapatalk


Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
« Odgovor #37 poslato: 24, 09, 2016, 14:44:03 posle podne »
  Odluke, odluke, to je verovatno deo u kome se najvise mucka i lupa glavom o zid jer od tog sta odlucis zavisi kako ce na kraju ispasti i koliko ce trajati, a vremena nikad dovoljno. Tu uvek vredi potrositi malo vise vremena, a onda kad si siguran sta i zasto predjes na realizaciju, ustalom bices zadovoljniji svojim izborom. Samo da znas, sta god na kraju da odlucis, kajaces se, uvek moze bolje i uvek je nesto bolje od neceg drugog.

  Ne znam da li bi se inox toliko ugrejao da savije pleksiglas, proveri sa prozivodjacima klirita/pleksija koje su temperature potrebne za savijanje pa ces videti da li je to realno. Mnoge jahte imaju ramove a prozore od inoxa, ali ne znam od cega su im "stakla" i oni najcesce imaju okvire sa zljebovima, vrlo specifican nacin montaze. Moja soferka je od mesinga, originalno bila hromirana, a sad je plastificirana umesto hromirana i nemam taj problem. Uostalom, vise se ugreju crne gume/dihtunzi, a one su u samom kontaktu sa pleksijem i opet nemam taj problem. Proveri svakako podatak o temperaturi, sve ce ti to reci. Vruce na ruku je kad je materijal iznad 60 stepeni Celzijusa, ako pleksiju treba bar 160C npr onda je malo verovatno, ako mu treba 80C onda mozda moze biti problematicno.

  Ako imas vec taj ram, onda ti je pleksi najbrze resenje i najmanje zezanja, tu je sve jasno, odnesi ga proizvodjacu klirita da uzmu sablon. Ako ides na varijantu gotove soferke kao sto si rekao i izvodljivo je, to je verovatno najkvalitetnije resenje jer je soferka laminirano staklo pa ima i izolaciju i manji "odsjaj", a ako se i slomi, samo narucis isto prema kataloskom broju. Ako se i slomi, posto je laminirano staklo, ostace u komadu. Ovo sve pod uslovom da ne moras dodatno da seces soferku. Sto se tice lepote, to je subjektivna stvar, a negde i kompormis sta je vazno da je lepo, a sta je vazno da je funkcionalno/bezbedno/lako za odrzavanje ili vec neki drugi kriterijum, opet subjektivni prioritet. Ako se odlucis za tu "lomljenu"  varijantu sa ravnim staklima, mozes lako napraviti sam sablon za staklo ili pleksiglas, mozes napraviti staklo ili pleksiglas, kako je staklo ravno, mozes i kaljeno, jeftino je i mozes ga napraviti preko bilo kog stakloresca ili direktno kod nekoliko proizvodjaca istoga. Ako se slomi kaljeno, moras skupiti mrvice stkla koje se raspu okolo za razliku od laminiranog. U svakom slucaju ako su ravna stakla, ako se desi bilo koji problem, mozes ga brzo resiti i bilo gde. Na kraju sigurno postoje i resenja koja ovde nisu nabrojana.

  Svakako je na tebi da lomis glavu sada sta ti i zasto odgovra, i sta je tebi prioritet - cena, vrme izrade, lako odrzavanje, lepota, a realno svaki kriterijum je na neki nacin bitan. Ne bih ti bio sada u kozi  hahaha, ali sta god da odlucis i na kraju kad vidis krajnji rezultat, reci ces sebi - bas sam tako hteo i bas je odlicno  sajkaca. I tek tada ces znati sta je moglo bolje i koje su jos mane resenja koje sada ne vidis.

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
« Odgovor #38 poslato: 24, 09, 2016, 16:07:08 posle podne »
hahahaha nidzo al mi dade zadacu za razmisljanje.

vidi, ovo sto kazes za nerdjajuci celik ima smisla. na jahtama je uglavnom to. plexiglasu treba mnogo vise da bi se savio ili deformisao od onoga sto cunce moze da ugrije preko nerdjajuceg celika.

sto se cijene tice, jedan, nazovi, majstor je dao ponudu na 350eur za aluminium ali kada je shvatio da on to ne zna uraditi odustao je. racunam da u nerdjajucem celiku nece biti skuplje a meni to pije vodu, pogotovo s obzirom na cijene gotovih vjetrobrana koje sam vidio na internetu.

kao sto rekoh, pokusacu da nadjem soferku prvo pa da po njoj narucim ram, a u suprotnom narucujem ram i montiram pleksiglas pa cu vidjeti

u svakom slucaju slijedi izvjestaj sa sve fotografijama
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!